9 روش براي محافظت از وب سايت وعدم فراموشي آن توسط بازديدکنندگان
نوشته شده توسط : گرگ سفید

فناوري اينترنت، با گذشتن از موانع و جزر و مد هاي زياد، توانسته است به جايگاه فعلي خود برسد. سطح رقابت شديدي که امروزه در بازار طراحي سايت وجود دارد، باعث شده است تا برخي از وب سايت ها به فراموشي سپرده شوند؛ زيرا همواره ميليون ها وبسايت در حال تلاش براي رساندن سطح خود به بهترين جايگاه ممکن و جذب مشتريان بالقوه خود هستند.

 

با نگاهي کوتاهبه طراحي سايت هاي مدرن متوجه مي‌شويم که سطح کيفي آن ها با وجود تلاش هاي بسيار به خطر افتاده است. به دليل تلاش براي جذب مشتريان بيشتر، صاحبان وب سايت معمولا بسياري از انگيزه هاي حقيقي در راه ايجاد وب سايت بدون نقص را فراموش کرده‌اند. کارشناسان وب و کارشناسان سئو اغلب مراحل را به طورناقص انجام مي‌دهند و به همين دليل معمولا با نرخ تبديل پايين يا ميزان بازده بالا رو به رو مي شوند. روش هاي بسيار زيادي براي افزايش بازديد و حتي الگوهاي زيادي نيز براي افزايش نرخ تبديل يا محافظت از وب درميان آمده است، اما متاسفانه اغلب آن ها کارايي لازم را ندارند.

در حال حاضر ايده اي با عنوان " ناوبري يا نويگيشن (Navigation) عالي چيست؟" در طراحي سايت مورد بحث است.

بسياري از افراد بر اين باورند که هر وب سايت تاثير روحي و روان شناسانه خود را بر روي ذهن کاربران دارد و حتي يک نويگيشن ساده بر روي وب سايت مي تواند تاثير خارق‌العاده‌اي داشته باشند.

وب سايت Uber (بزرگ ترين سازمان تاکسيراني اينترنتي جهان)، نمونه اي بدون نقص يا وب سايتي شيک از نظر طراحي سايت نيست؛ بلکه حس آزادي وب سايت است که بازديدکننده در هنگام بازديد از وب سايت آن را حس مي کند. اگر وب سايت قادر به ارائه هدف و نقش خود به مخاطبان نباشد، سرمايه گذاري بر روي آن اتلاف وقت است و غير معقول به نظر مي رسد. از نظر کسب و کار، اين گونه وب سايت ها هيچ گونه جايگاهي براي مشتريان خود ندارند.

9 روش مستقيم براي رسيدن به نويگيشن يا ناوبري کامل

1. کليک هاي حداقل - کليک هاي کوچک

کاهش تعداد کليک هاي موس باعث مي شود بازديد کننده راحت تر بتواند از صفحه اي به صفحه ديگر مراجعه کند؛ اين عامل مهم يکي از عواملي است که توسط افراد بسياري ناديد گرفته مي شود. برخي از افراد سعي مي‌کنند وب سايت خود را به گونه اي طراحي کنند که تعداد کليک هاي موس را کاهش دهند و در نتيجه، نظرات مثبتي از مشتريان خود دريافت مي کنند. اما، اين روش ممکن است براي تمامي افراد پاسخ مناسبي نباشد؛ به همين جهت پيشنهاد گزينه هاي ناوبري يا نويگيشن (Navigation) متعدد در طراحي سايت مي تواند کليد موفقيت شما باشد.

2. پيمايش (Scroll) حداقل

اگر براي رسيدن به دکمه و بخشي خاص از يک طراحي سايت ، بايد صفحه را از بالا به پايين بکشيد ممکن است پس از مدتي خسته شويد. بسياري از افراد ترجيح مي‌دهند بر روي چنين وب سايتي توقف نکنند. ناوبري وب سايت بايد برنامه ريزي شده باشد، که اين امر به افراد اطمينان مي دهد که با عمليات پيمايش يا اسکرولينگ حداقل مواجه هستند. در صورت امکان، "”Above the fold navigation مي تواند گزينه اي مناسب براي تمامي بخش هاي مهمي که در قسمت بالاي وب قرار گرفته اند باشد. مزاياي اين گزينه اين است که بازديد کننده هاي سايت تمامي اطلاعات مهم و ضروري را بدون کشيدن وب‌سايت به سمت پايين، در قسمت بالاي آن مشاهده مي کنند.

3. توضيحاتي که توسط خودتان ارائه شده است

با استفاده از کارت پستال، مي توانيد قالب هاي ايميل را بدون هيچ گونه مهارت برنامه نويسي ايجاد و ويرايش کنيد! هم اکنون مي توانيد با استفاده از ابزارهايي که با بيش از 100 قالب، براي کمک به ايجاد قالب هاي ايميل سفارشي توليد شده اند، در زمان دل خواه از آن ها استفاده کنيد و بهره ببريد.

تصور کنيد وب سايتي را مورد بازديد قرار مي‌دهيد که هيچ گونه توضيحات يا Caption در آن ارائه نشده است. ممکن است اين سوال برايتان پيش بيايد که هدف اين طراحي سايت چيست؟ در چنين موقعيتي چه کاري انجام مي دهيد؟ ممکن است با خود فکر کنيد که جستجو در سايت هاي ديگر ممکن است پاسخ بهتري براي شما به همراه داشته باشد. بسياري از ما توضيحات و زيرنويس هاي وب سايت ها را تنها يک بار مشاهده مي کنيم و از آن رد مي شويم، اما اين امر غير قابل اثبات است. عنوان ها و زير نويس هاي وب سايت بايد طوري تنظيم شود که براي بازديد کنندگان آموزنده باشند و باعث شود آن ها مجددا به وب سايت شما بازگردند.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/57/





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: